marți, 5 ianuarie 2010

Băi, nea!

Calităţile la dreapta, defectele la stânga, alinierea! Ce faci, ce faaaci? Erai la rele, cum ai ajuns la bune? Ai primit derogare, zici? Mă rog...aşa o fi, prezintă-mi însă documentele justificative...Mdea, merge, pe lângă faptul că pare logic... e corect gramatical şi are ştampilă.
Şi tu, pricăjito...în ce calitate te-ai aliniat la defecte? N-ai documente dar dincolo era prea scump? Bine, bine, fără factură...

Oh, dumneata... Dacă vrei să ştii, de fapt pentru dumneata am organizat tot circul ăsta cu alinierea, am vrut să văd unde te aşezi dacă nu te-mpinge nimeni. Văd că te bălăngăni stânga-dreapta... Astăzi primeşti un pic de ajutor? Păi...propun să facem aşa : eu zic şi tu zici, eu zic şi tu taci, nu contează, ideea e să zic pentru a scrie, înţelegi? Dup-aia n-ai decât să te bălăngăni în continuare.

Ia zi...de câte ori, rănit fiind, te-ai sculat de unde erai lat şi ai târât după tine toată coloana din dreapta care leşinase a plângere-şi de milă şi de câte ori ai târât-o pe cea din stânga după ce în prealabil ai dat cu deodorant peste cămăşile-i transpirate? Adunăm, împărţim la 2 şi vedem ce iese iar daca ne "dă cu virgulă-n context"... o băgăm pe-aia cu "oameni suntem".
De câte ori ai tăiat tuneluri în munţi şi ai scos pe-acolo locomotiva ce-a cărat toate vagoanele la "Service-ul de reparaţii capitale" ? Dar...de câte ori ţi s-a surpat absolut neecologic muntele de gunoi peste lanul de grâu? Adunăm, împărţim...
De câte ori ţi-ai scos de la naftalină costumul ăla bun al iubirii de oameni ca să mai duci un cap la mâgâiat pe creştet sau...eu ştiu, poate chiar la "aureolat" ? Dar...de câte ori ai recunoscut, pur şi simplu pentru că asta ţi-e numele, că eşti un amărât în trening dar tocmai te-ai spălat singur pe cap?

Oh, nu te cheama nici Escu nici Eulescu...ştiu cum te cheamă, domnule Orgoliu.Şi da, ştiu că uneori ţi se spune "nea", un familiarism.

Iar dacă ţi s-a părut că te-am efeminat şi te-am confundat cu Mândria... well...te poţi întoarce oricând în DEX ca să exagerezi.

Un comentariu:

  1. cel mai bun text!!

    şi ştiu ce spun, dincolo de un eventual subiectivism ce-ar transpare din însuşi subiectul lui. nu e vorba acum de aşa ceva.

    este un text extraordinar de bine construit, structurat, tăios, savuros, nici prea lung, nici prea patetic, nici pe alocuri, ci exact pe cât îi trebuie.

    mi-a făcut o plăcere teribilă!
    mulţam.

    RăspundețiȘtergere