marți, 14 noiembrie 2023

Zic şi eu...

 

După moartea mamei, deci după decembrie 2021, mi-am ocupat timpul cu tot felul de lucruri, majoritatea pentru minte, nu pentru trup. De ce aşa... e un subiect despre care nu pot să scriu încă. Cred că, atunci când voi putea, va ieşi la suprafaţă, foarte bine conturat, şi motivul care m-a făcut să revin aici şi să arunc sticle în ocean. Acum am vrut doar să enunţ motivul "fugii", pentru că eu cred ca asta fac, fug. 

Plus că îmi trebuia un punct de plecare pentru a înşira aici cu ce mi-am ocupat şi îmi ocup mintea, adică lucruri care, înainte, nu mă preocupau neapărat sau poate chiar mă deranjau. Iată, în principal : limbi străine nu total străine mie, cum ar fi spaniola şi franceza (cu Duolingo ) şi seriale coreene. Bineînţeles că am intrat în ele cu cap, mâini şi picioare, până mi-au devenit prea mult şi a trebuit să trec la altceva. Astfel,  am început să ascult podcast-uri de istorie a lumii. Am descoperit unele care mi-au suscitat interesul şi le-am mâncat pe pâine, cum se spune, ascultând şi recuperând  ceea ce n-am ascultat de la începuturile lor. Sunt două, Conflicted : A history podcast şi Empire, dar umează să mai caut. Şi cred că voi reveni asupra lor aici, în mâzgălelile mele. Podcasturile m-au îndreptat către cărţi aşa că acum am The World de Simon Sebag Montefiore în format electronic şi în engleză şi Drumurile mătăsii - O nouă istrorie a lumii de Peter Frankopan, tradusă în română, acesta fiind unicul lucru ce l-am achiziţionat de black Friday-ul 2023, haha. Aş face fix o varză în capul meu dacă le-aş citi în paralel dar... am cochetat cu ideea.

Mă opresc acum şi scriu aici, în sfârşit, acea idee ce mi-a trecut prin cap şi m-a făcut să deschid laptop-ul şi să vin aici, în acest spaţiu :

Măi nene, nu doar psihoterapeuţii au nevoie de psihoterapie pentru a-şi scutura, cumva, sufletul de greutăţile cu care şi-l încarcă practicându-şi meseria. Şi istoricii au nevoie de aşa ceva, părerea mea, pentru că, noi, oamenii, suntem o specie bolnavă şi "a săpa" după adevărul din spatele faptelor noastre "răsunătoare" te poate arunca în cea mai neagră depresie.

Zic şi eu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu