duminică, 22 februarie 2009

Cenusiu

Asta e o zi urata de iarna.Cenusiu.
Ma uit pe geam, s-a asternut un pic de zapada lipsita de farmec personal.

Ma doare capul, rau. Nu, nu-i adevarat, nu ma doare rau, asa mi se pare mie pentru ca de obicei nu ma doare capul, la propriu, probabil ca efect al binecunoscutei legi a compensatiei : nu ma doare de obicei capul la propriu pentru ca, de obicei, fac eu ce fac si ma doare la figurat.

Poate ca sunt obosita. Nu mai sunt tanara, desi eu cam uit asta.Am avut o saptamana grea. Cand in tura de dimineata, cand in cea de dupa-amiaza, cu lucruri noi de invatat, cu necesitatea orientarii rapide "in teren". Este ciudat cum am uitat un lucru esential. Cand trebuie sa lucrezi cu un soft pe care nu il cunosti prea bine, trebuie sa tii cont de faptul ca orice soft, oricat de "stufos", ajunge tot acolo, adica la scopul pentru care a fost creat.Nu uita ce vrei de la el, da-i ce-i trebuie, va scoate ceea ce i s-a cerut.Cei care cred ca te invata sa lucrezi cu softul asteptand de la tine sa tii minte mecanic si rapid comenzile...sunt profesori prosti.Mi-au trebuit doua zile ca sa-mi amintesc asta, apoi totul a fost mult mai usor. Dar... nu mai sunt chiar tanara.

Ma uit pe geam. Daca m-as scutura pe geam, poate ca as scapa de frustrarile astea, frustrarile s-ar izbi de peretele scorojit al blocului si ar cadea apoi in cei doi centimetri de zapada asternuta.Ar ingheta si apoi s-ar topi, poate, odata cu zapada, cand i-o veni acesteia sorocul.Si le-ar inghiti pamantul.

Ma uit pe birou.Factura Romtelecom.Cred ca factura asta spune despre mine mai mult decat orice as putea eu scrie, romantat, la un eventual "Despre mine". E cu sold precedent... E pe numele tatei si tata nu mai este, teoretic, din 2006.

M-am uitat pe net.Am citit pe unde citesc de obicei dar si prin alte locuri. Viata noastra de zi cu zi.Cenusiu-murdar. Probleme comune noua, tuturor.Guvernanti impotenti.Mizerie umana.Stiu asta si uneori mi se pare ca ma doare in cot.Tata nu mai este, practic, din 2006, de atunci discutiile aprinse pe teme de interes general ma aprind mai rar. Dar tata nu mai este, teoretic, din 2006.Asa ca ma mai aprind, uneori.

Ai mei spun ca ii seman tatei. Eh, da si nu. El stia din multe cate putin si din una foarte bine. Eu stiu din multe cate putin.Si factura are sold precedent.
Dar, desigur, nici eu nu stiu "sa-mi pastrez relatiile".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu