joi, 21 august 2014

Un huo, anticipat

Androizii, inteligenţele artificiale cum ar veni, vor fi cea mai nenorocită invenţie pe care o va fi creat mintea umană. Dar nu din cauză de ce zice Vernor Vinge în "The coming technological singularity", nici din cauze ce se prevăd în cărţi precum "Visează androizii oi electrice?" a lui Philip K. Dick sau în "Neuromancer"-ul lui William Gibson.
Neah, nu de aia, vă spun eu de ce : ăştia, de-a lungul istoriei lor,  vor fi cele mai perfide entităţi- că nu ştiu altfel cum să le zic-  şi iată de ce, să ne facem că ei există deja şi că facem un mic istoric, iaca : la început, pe când doar se prefigurau şi autorii de romane cyberpunk cică băteau câmpii despre inteligenţele artificiale, androizii ăştia se numeau computere, şi ai naibii nu vroiau să munceşte singuri după ce îi apăsai butoane, trebuia să mai şi faci lucruri în locul lor, adică trebuia să judeci tu ce / cum  le dai să calculează. Sufereau de boala GIGO,  boală intentionat ţinută ascunsă de o elită ce făcea pe dăşteapta, boala Garbage In-Garbage Out, rahat băgai computerului în creieri, rahat scotea, fără să ţină cont de faptul că tu erai la butoane. Trebuia să verifici, să adaptezi cerinţele tale la posibilităţile lor. Trebuia să le ceri corect ca să-ţi dea rezultate valabile.  

Pe urmă s-au făcut androizi, au început să gândeşte singuri şi ne-au răpit locurile de muncă. 

Huo, anticipat ! 

2 comentarii:

  1. Eu zic ,, Huo !" angajatorilor care cred ca androizii ar face o treaba mai buna decat un uman . :D Cevina au bietii androizi ?! Sunt tot din specia furnicilor lucratoare ca orice om . Fac celi se spune .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi... depinde de treabă :)
      Da' ştii ce mă omoară pe mine ? Am vrea să facă altcineva / altceva activitatea de a gândi, în locul nostru. Dar dacă ar face-o... cred că ne-am supăra, ne-am "simte" jigniţi. Ba am produce şi acuze de genul "ia uite pe ăla/ pe aia, ce dăşteaptă se dă, cre' că vrea să-mi ia locu' ". :)))))

      Ștergere