luni, 10 septembrie 2012

Salopeta


După 30 de ani de muncă, o luni pe care-o stai acasă tu fiind în concediu... nu ştiu...parcă e incomodă, parcă eşti într-o haină care ţi-e puţin strâmtă dar pe care n-ai da-o jos de pe tine pentru nimic în lume. Ştii tu că îţi stă bine cu ea. Asta cu "îţi stă bine cu ea" e uşor de explicat. Parcă nici nu m-aş băga să zic nimic despre asta şi să plictisesc eventualul "cititoriu", că "auditoriu" nu pot să-i zic. Aş putea însă să enervez "cititoriul" şi să tastaturesc despre "de ce e strâmtă". A, nu, nu, dă-i încolo de bani de concediu, cu asta m-am împăcat şi trag speranţe pentru "la anu’ " . 
Este vorba despre faptul că ţi-e greu să accepţi că majoritatea lumii e la serviciu şi tu stai acasă ca o beşniţă, bându-ţi cafeaua la o oră la care, în mod obişnuit, îţi iese sufletul alergând spre sediul firmei, na, că loc de muncă sună fie cam de lemn şi tristă amintire, fie a posibil trist viitor dacă prinzi o luni pesimistă cu gust de drob de sare. 
Mda. Mda şi la naiba, nu toţi suntem întreprinzători sclipitori, harnici, norocoşi , tupeisto-îndrăzneţi şi simultan cinstiţi. Unora ne trebuie un loc de muncă la mai sus citaţii, cu scopul principal de a ne achita taxele şi facturile la utilităţi-dar ce-mi veni cu asta...

Am o grămadă de lucruri de făcut dar nu şi shopping, ce chestie, că aşa-i omul, mereu are chef numai de lucruri "care nu se poate"... Plus că, oricum, se zice că nu-i bine să dai bani lunea. Ceea ce, de data asta , cumva într-un mod pe care îmi vine greu să-l explic, mi se pare o fericită potriveală.

Să m-apuc de cămară ? Să m-apuc de bibliotecă? Am şi eu două obiective clare în concediul ăsta şi n-am chef de niciunul. Să mă trântesc la loc în pat ? Parcă nu-ţi vine să te trânteşti la loc în pat, îmbrăcat într-o haină puţin strâmtă, chiar dacă îţi stă bine cu ea...  După 30 de ani de muncă te simţi nu neapărat mai lejer...  dar parcă mai liniştit, "în salopetă"... 

4 comentarii:

  1. Cititoriu e pe aici, auditoriul e la telefon.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam aşa ceva. Nu ştiu la tine cum e dar la mine... nu puţine conversaţii telefonice conţin, la un moment dat, ceva la modul : "măăăi, ce facem aici? iar ne văitam de bani ? " :D

      Ștergere
  2. Sa inteleg ca cei ce va asculta sunt platiti prost?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteţi înţelege şi aşa. Sau puteţi înţelege că au prea mulţi bani şi se vaită că nu ştiu ce să facă cu ei.

      Ștergere