duminică, 6 aprilie 2014

Confesiunile unui perfecţionist



PERFECȚIONÍSM s. n. 1. Tendință de a atinge perfecțiunea. 2. (Med.) Tendință maladivă spre perfecțiune, care, ignorând, eliminând realizările parțiale, frânează orice realizare.
(DEX) 
 
Cel mai simplu e să plusezi cu punctul 2 şi să mă treci, în mintea ta,  în categoria celor ce trebuie să fie ignoraţi, pentru liniştea ta sufletească. De ce e simplu ? Te scuteşte să-ţi faci o autoanaliză. Sau poate nu eşti capabil de ea. Oricum, îţi scurtează memoria, lăsând în uitare toate greşelile pe care le-ai făcut şi care au căzut pe capul meu întru reparare. Desigur, ai plusat deja şi aici şi consideri că nimeni nu m-a obligat să le repar, că mergea şi aşa, că toate trec, ar fi trecut şi astea, important era să ne avem ca fraţii. Ca fraţii, eu fiind fratele mai mare care e nevoit să acopere găurile ce le-ai produs în tavan, nu de alta dar ghinionul face că prin găurile alea ne plouă pe amândoi.  Mie nu-mi place să stau în ploaie, nu ca prostul. Dacă ţi-ai fi practicat găuri doar deasupra capului tău, ei bine... probabil că nu ţi le-aş fi reparat mai mult decât o dată. Hai, de trei ori maxim, fie şi pentru  figura aia neajutorată pe care o faci, pentru râzgâiala cu care îţi recunoşti greşelile, greşelile tale fiind, evident, atât de simpatice şi tu fiind, în viziunea ta, cel mai drăgalaş dintre toţi oamenii care au fost vreodată supuşi greşelii. Eu nu-mi recunosc greşelile cu drăgălăşenie, s-ar putea să fac chiar urât în primul moment, şi ştii de ce? Pentru că tocmai ce m-am supărat pe mine şi n-am niciun motiv de răsfăţ.

Faptul că tu eşti un om al permanentelor realizări parţiale nu mă transformă pe mine într-un om cu tendinţe maladive. Nu, frate, ca să zic aşa.

A şti că eşti om şi eşti supus greşelii e un lucru util. Eu mă folosesc de ştiinţa asta, de experienţa asta, încercând să greşesc mai puţin. Perfecţionând, ha. Reparând propriile-mi geşeli, ha, şi încercând să deranjez cât mai puţini oameni în timp ce le repar.  Ţie la ce ţi-e utilă ştiinţa asta , frate?

Şi nu, nu-i totul relativ.

Un comentariu:

  1. La nimic! Pe bune! Cei din jur incearca sa e deranjeze cat mai mult. Sa vedem ca "exista si ca sunt foarte importanti". De ce ar trebui sa ne purtam cu manusi?

    RăspundețiȘtergere